Što nudi program 19. Zagreb Film Festivala za 2021. godinu?

Prijavite se ili registrirajte kako biste odgovorili na ovo pitanje.

2 odgovor(a)

+13 glasa
Redakcija od Redakcija
prikazano od Znatko

Ususret novom festivalskom izdanju, otkriveni su prvi programski aduti: na ZFF-u gledamo hrvatsku premijeru Zbornice, novi film belgijskog majstora obiteljske drame Joachima Lafossea i tuniskog kandidata za Oscara koji kritizira europski svijet visoke umjetnosti.

Približava se velika filmska avantura koju će 19. godinu zaredom prirediti Zagreb Film Festival (ZFF). Kino SC, kino Tuškanac, Teatar &TD i Urania te HUB385, kao i online platforme kinoeuropa.hr i croatian.film, od 14. do 21. studenoga 2021. okupit će brojne filmske naslove u natjecateljskim i popratnim programima, ali i ugostiti filmske profesionalce u sklopu programa Industrija. Najmlađi će pak i ove godine imati priliku uživati u selekciji filmskih ostvarenja na KinoKino Festivalu, koji će se odvijati usporedo sa ZFF-om.

19. ZFF - Zagreb Film Festival

Dio glavnog programa ovogodišnjeg ZFF-a bit će prvi tuniski film nominiran za Oscara (2021.) Čovjek koji je prodao svoju kožu (The Man Who Sold His Skin) redateljice Kaouther Ben Hanie, ljubavna priča o mladom sirijskom izbjeglici koji, želeći se ponovno sastati s voljenom ženom, završava kao eksponat u europskim muzejima. Susret elitnog svijeta visoke umjetnosti i bezizlazne situacije običnog čovjeka koji, da bi preživio, doslovno mora prodati vlastitu kožu, okosnica je ove provokativne satire prepune suptilnih političkih komentara. Priča je inspirirana kontroverznim umjetničkim djelom Tim (2006.) belgijskog suvremenog umjetnika Wima Delvoyea i njegovim “živim eksponatom”. U glavnoj ulozi gledamo sjajnog sirijskoga glumca Yahyu Mahaynija, koji je za ovu ulogu ovjenčan nagradom sekcije Horizonti u Veneciji, a beskrupuloznu i hladnu art-agenticu utjelovljuje Monica Bellucci.

Glavni program donosi i hrvatsku premijeru Zbornice, dugoočekivanog prvijenca Sonje Tarokić, ovjenčanog posebnim priznanjem žirija i priznanjem ekumenskog žirija u Karlovim Varima. Suočena s ograničenjima školskog sustava i okružena obeshrabrenim učiteljima, nova i entuzijastična osnovnoškolska pedagoginja Anamarija započinje borbu s problematičnim profesorom povijesti, nesvjesna da upravo takvim postupanjem polako postaje sve sličnija kolegama u zbornici. Glavnu ulogu u filmu tumači Marina Redžepović, a u ostalim se pojavljuju Stojan Matavulj, Nives Ivanković, Maja Posavec, Ivana Bakarić i Sandra Lončarić. Kroz platformu Kockice, ZFF prati rad Sonje Tarokić od njenih početaka (Tlo pod nogama – Zlatna kolica 2014.), a premijerom Zbornice zaokružit će se priča o razvoju ovog filmskog projekta koji je predstavljen 2013. godine na ZFF-ovoj radionici Moj prvi scenarij.

Program Ponovno s nama iz godine u godinu gledatelje podsjeća na redatelje čiji rad ZFF sustavno prati od svojih početaka. Među ostvarenjima poznatih imena iz ovogodišnje ponude, ističe se Belgijanac Joachim Lafosse, prepoznatljiv po suptilnoj i nijansiranoj razradi kompleksnih likova i situacija. Kao i u dosadašnjim ostvarenjima (Izbezumljenost, Nakon ljubavi, Na putu), pukotine u obiteljskim odnosima glavna su Lafosseova preokupacija u novom filmu Nemirni (Restless). Moćna i uzbudljiva ljubavna drama, koja se s puno osjećaja za detalje hvata ukoštac s obiteljskim problemima, inspirirana je autorovim iskustvom odrastanja uz bipolarnog oca, a prikazana je u natjecateljskom programu Festivala u Cannesu.

Uz glavni natjecateljski dugometražni i kratkometražni program te stalne programe Ponovno s nama, Velikih 5 te PLUS, ZFF i ove godine priprema bogat popratni program, koji, među ostalim, donosi filmove iz programa Mreže festivala Jadranske regije, Festivali pod reflektorom, u kojem selektori vodećih svjetskih festivala biraju filmove za ZFF-ovu publiku, i Ledolomke, svojevrsni nastavak ZFF-ovih programa žanrovskih filmova iz doba socijalizma koji će obuhvatiti filmove poznatih redateljica iz Istočne Europe.

Kao i dosad, dio festivalske filmske ponude bit će dostupan i izvan granica glavnoga grada. U sklopu programa ZFF putuje, filmovi Čovjek koji je prodao svoju kožu i Nemirni moći će se pogledati u kinima diljem Hrvatske.

Marija Miljević od Marija Miljević
Za one koji preferiraju gledati online filmove - samo dio programa (Kratkometražni međunarodni filmovi, Festivali pod reflektorom, Ledolomke, PLUS, LUX) će biti online, ostali filmovi 19. ZFF-a se prikazuju u kinima.
+8 glasa
Redakcija od Redakcija
prikazano od Znatko

Na konferenciji za medije održanoj u četvrtak u Uraniji predstavljen je program 19. Zagreb Film Festivala koji će se održati od 14. do 21. studenoga u Kinu SC, kinu Tuškanac, Teatru &TD, Uraniji i HUB-u 385, kao i na online platformama kinoeuropa.hr i croatian.film.

Čak 134 filmska naslova raspodijeljeno je u pet natjecateljskih (Glavni program dugometražnog filma, međunarodnog kratkometražnog filma i hrvatskog kratkometražnog filma; Ponovno s nama i Mreža festivala Jadranske regije), četiri popratna programa(Velikih 5, Ledolomke, PLUS i LUX), festival za djecu KinoKino i Industriju, program posvećen edukaciji i umrežavanju profesionalaca. Program su na konferenciji za medije predstavili direktor Boris T. Matić, izvršni direktor Hrvoje Laurenta, producentica Lana Matić i koordinatorica programa Selma Mehadžić.

Tom prigodom izjavio je Boris T. Matić

“Nakon prošlogodišnjeg online izdanja uzbuđeni smo što nam predstojeće donosi ponovni susret s publikom u kinima! Dio programa donosimo u 20-ak gradova izvan Zagreba, ali i online u cijeloj Hrvatskoj. Nedostatak kapaciteta u gradskim kinima i zatvaranje kina Europa razlog su što se nakon više od deset godina vraćamo u SC, a to nam, vjerujem, svima budi lijepe uspomene.

Broj i kvaliteta filmova koje smo uzimali u obzir za ovogodišnje izdanje pokazali su kako, unatoč pandemiji, nije stalo snimanje na globalnoj razini i kako su iza nas dvije filmski izrazito produktivne godine, a pred publikom ZFF-a jedan od najjačih glavnih programa dosad s nikad većim brojem debitanata nagrađenih na A festivalima. Među 12 naslova u glavnom programu dugometražnog filma, predstavit ćemo pobjednike ovogodišnje Venecije (Događaj, Audrey Diwan) i Cannesa (Titan, Julia Ducournau) te trostrukog laureata festivala Sundance (Košnica, Blerta Basholli). Vesele nas i uzbudljivi žanrovci debitantskih autora, nova i zanimljiva glumačka lica, istraživanje kulturnog nasljeđa dalekih zemalja, ali i slavlje hrvatskog filma - koje najavljujemo uz nacionalnu premijeru Zbornice Sonje Tarokić.”

Slična pitanja

1 odgovor 162 👀
2 odgovora 231 👀