Igrifikacija, ili gejmifikacija (engl. gamification) je proces primjene elemenata i principa iz dizajna videoigara u neigrive kontekste s ciljem povećanja angažiranosti, motivacije i zadovoljstva korisnika. Ovi principi mogu uključivati bodove, značke, razine, rang-liste, izazove i nagrade.
Ovo su neki elementi igrifikacije kroz koje se ona može objasniti nekome na jednostavan način:
1. Igrifikacija koristi elemente igara kako bi učinila svakodnevne aktivnosti ili zadatke zabavnijima i zanimljivijima. Npr. Dualingo - učiš strani jezik pomoću aplikacije koja koristi bodove i razine, vjerojatno ćeš biti više motiviran da nastaviš s učenjem.
2. Baš kao što u videoigrama igrač dobiva nagrade za postizanje određenih ciljeva, igrifikacija koristi slične nagrade kako bi potaknula korisnike da obavljaju određene aktivnosti. Ovo mogu biti virtualne značke, pohvale ili čak materijalne nagrade.
3. Igrifikacija često uključuje postavljanje ciljeva i izazova koje korisnici trebaju ostvariti. Ovi izazovi mogu biti jednostavni ili složeni, ali su uvijek osmišljeni tako da korisniku pruže osjećaj postignuća i napretka.
4. U mnogim igrificiranim sustavima korisnici mogu vidjeti kako napreduju u usporedbi s drugima. Rang-liste ili "leaderboards" omogućuju korisnicima da se natječu jedni s drugima, što može dodatno povećati njihovu motivaciju.
5. Ključni element igrifikacije je dodavanje zabave u inače ozbiljne ili monotone zadatke. Ovo može pomoći korisnicima da se lakše fokusiraju i uče učinkovitije.
Sad kad sam to opisala, nekako me Znatkov model podsjeća na igrifikaciju