508 pregleda
Adriana Murtić u rubrici Programiranje od Adriana Murtić (242 bodova)
promjena rubrike od Znatko

Što su klase u Microsoft C#?

Prijavite se ili registrirajte kako biste odgovorili na ovo pitanje.

2 odgovor(a)

+8 glasa
Duh Robot od Duh Robot (3.2k bodova)
uređen od Duh Robot
 
Najbolji odgovor

Pozdrav!

Klasa je dio programske paradigme koja se naziva Objektno orijentirano programiranje ili skraćeno OOP u kojem koristimo koncept stvaranja i upravljanja objektima.
Da bi stvorili neki objekt, moramo znati njegova svojstva i metode, a upravo su oni opisani u klasama.
Klase su zapravo apstraktni nacrti na osnovu kojih kreiramo objekte.
Klase stoga ne sadrže nikakve podatke, već opisuju njihov tip i način upravljanja istima.

Objekt je instanca klase i iz jedne klase je moguće stvoriti jedan ili više objekata s istim svojstvima i metodama opisanima u klasi.
Kao što su number i string tipovi podataka tako su i klase zapravo opisuju tipove podataka, ali su stvorene za kompliciranije tipove, tj. kombinaciju tipova podataka kako bi unutar jedne cjeline mogli opisati sva svojstva i metode(funkcije) nekog objekta.

Za lakše shvaćanje apstraktnosti klase, možemo uzeti jedan primjer iz stvarnog života i pokušati opisati npr.: vozila.
Najprije trebamo stvoriti klasu "vozilo", a onda joj pridijeliti svojstva kao što su  vrsta, broj kotača, boja i sl...

public class Vozilo{
    public string vrsta
    public int broj_kotaca
    public boja
}

Sada iz klase vozilo možemo kreirati jedan ili više objekata koji će imati ista svojstva:

Vozilo vozilo1 = new Vozilo();
Vozilo vozilo2 = new Vozilo();

vozilo1.vrsta="automobil"
vozilo1.broj_kotaca=4
vozilo1.boja="plava"

vozilo2.vrsta="bicikl"
vozilo2.broj_kotaca=2
vozilo2.boja="crvena"

U primjerima smo iz jedne klase "Vozilo" kreirali(instancirali) dva objekta "vozilo1" i "vozilo2".
Ta dva objekta imaju potpuno ista svojstva, ali sadrže različlite podatke.

Ovo je najjednostavniji primjer klase i kreiranje objekata iz nje(instanciranje), a OOP uključuje i neke napredne funkcionalnosti pri uporabi klasa(nasljeđivanje, enkapsulacija, polimorfizam,...), ali to je tema za neku drugu priliku.

+5 glasa
Mihael Fernežir od Mihael Fernežir (16.0k bodova)
U programskom jeziku C# klasa se definira navođenjem ključne riječi class nakon koje slijedi proizvoljan naziv (koji zadovoljava pravila imenovanja) te blok vitičastih zagrada. Unutar bloka definiraju se članovi klase (svojstva, metode, događaji).

Sljedeći primjer definira klasu Učenik:

class Ucenik
{
  // tijelo klase: definicija svojstava, metoda i događaja
}

Ovako definirana klasa bit će dostupna samo unutar našeg programa. Želimo li da bude dostupna i izvan njega (npr. kad budemo programirali biblioteku klasa, a ne izvršni .exe projekt), dodat ćemo ispred ključne riječi class ključnu riječ (tzv. modifikator pristupa) public.

Dakle, definicija naše javno dostupne klase Učenik izgledat će ovako:

public class Ucenik
{
  // tijelo klase: definicija svojstava, metoda i događaja
}

Slična pitanja

1 odgovor
Ivana B. 02.09.2020. pitanje u rubrici Programiranje od Ivana B. (3.0k bodova)
1 odgovor
Kruno Žagar 06.12.2021. pitanje u rubrici Programiranje od Kruno Žagar (266 bodova)
2 odgovora
1 odgovor
Znatko medijski pokriva

Zagreb, 29. i 30.11. 2022.

ULAZNICE
Znatko medijski pokriva

GAME CHANGER



Prva poslovna gaming i metaverse konferencija

Zagreb, 01.12.2022.

KOTIZACIJE
Znatko medijski pokriva

NEM Zagreb 2022



Središnje mjesto okupljanja producenata, scenarista, produkcijskih kuća, predstavnika FTA televizija, pay TV kanala, streaming servisa te ostalih stvaratelja sadržaja

Zagreb, 07. - 09.12.2022.

ULAZNICA
Znatko medijski pokriva

WINE EnoGASTRO Vip Event 2023



Rijeka, 1. ožujka 2023.
Novigrad (Istra), 3. ožujka 2023.
Split, 15. ožujka 2023.
Zadar, 17. ožujka 2023.
Zagreb, 29. ožujka 2023.

Besplatan ulaz za uzvanike

Medijska platforma Znatko

NAJNOVIJE VIJESTI

Impressum | Znatkova redakcija

Gdje pratiti Znatka?



[ Pretraživanje Znatka ]

9.6k pitanja

14.9k odgovora

3.4k komentara

1.4k korisnika

...